mandag den 24. september 2012

Tv fra da far var dreng

Da jeg var barn, var den bedste underholdning at sidde foran fjernsynet og se en masse gode tegnefilm. Det første der springer frem i mit hovede når jeg tænker tilbage er Teenage Mutant Ninja Turtles. Jeg kan huske, at vi havde tonsvis af VHS bånd med det, som min far havde optaget, så min bror og Jeg kunne se det når vi ville.


Senere blev pladsen som favorit overtaget af Disney Sjov, som jo stadig den dag i dag bliver set af mange børn, og er et fast ritual hver fredag kl. 19, ligesom det var dengang i 90'erne, hvor jeg kan huske at hele familien samlede sig om fjernsynet, med en skål fredagsslik som tilbehør.


Man blev ældre og fik øjnene op for at der også var andet fjernsyn end tegnefilm. Det blev erstattet af legendariske programmer som Børne 1eren på DR og senere Puls på TV2 hvor alt det nye musik blev spillet, og man sad og rockede med bag skærmen. Beverly Hills fandt også frem på skærmen, og den dag i dag bliver det stadig sendt, og jeg vil vove den påstand at jeg har set 99% af alle afsnit.



Det var lidt fra da jeg var barn/ung, og jeg er helt sikker på at jeg har misset nogle vigtige serier, men disse var dem, som jeg først tænkte på, da jeg funderede lidt over barndommen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar